Przetłumacz
Hangar Aeroklub Świdnik
Samolot Aeroklub Świdnik
Aeroklub ?widnik - Nowo?ci
Pogrzeb Stanisława Kasperka
poniedziałek, 04 lipca 2011 10:01

Klepsydra Stanisław Kasperek

Ś.P. STANISŁAW KASPEREK zmarł dnia 30 czerwca 2011 roku w wieku 75 lat.

Nabożeństwo żałobne odprawione zostanie dnia 11 lipca 2011 roku o godzinie 12.00 w kościele pw. NMP Matki Kościoła przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 32.

Po nabożeństwie nastąpi odprowadzenie do grobu rodzinnego na miejscowym cmentarzu.

O czym zawiadamiają pograzeni w głębokim smutku i żałobie córka, wnuk i rodzina.

 
Instruktor pilot Stanisław Kasperek nie żyje
piątek, 01 lipca 2011 06:23

 

 

Stanisław Kasperek

Stanisław Kasperek latał z nami wydaje się „od zawsze”, instruktor pilot wyróżniony prestiżowym DEDALEM, niedościgniony w akrobacji samolotowej, ale przede wszystkim serdeczny kolega i przyjaciel.

W ostatni lot do wieczności odleciał niespodziewanie 30 czerwca 2011 r., ku ogólnemu zaskoczeniu i smutkowi wszystkich, którzy kiedykolwiek z Nim się zetknęli. Tym trwalej w pamięci zapiszą się lata, gdy na niebie Świdnika, wielu miast Polski i Europy Stanisław Kasperek demonstrował – graniczący z zaprzeczeniem prawu grawitacji – swój kunszt opanowanej do perfekcji akrobacji. Zdobywał tytuły mistrza Polski i medale w zawodach międzynarodowych, był filarem reprezentacji barw biało-czerwonych i najjaśniejszą gwiazdą, błyszczącą na wszystkich lotniczych pokazach. Nie ma podobno ludzi niezastąpionych. Są jednak tacy, których nie sposób zapomnieć, a do nich niewątpliwie zalicza się właśnie instruktor pilot Stanisław Kasperek.

Żegnają Go z żalem wszyscy polscy lotnicy, a szczególnie ci związani z istniejącym w Świdniku od prawie 60 lat aeroklubem. Kierował nim przez wiele lat, w nim latał i szkolił, pozostał mu wierny do ostatniego dnia swego życia, dnia spędzonego na świdnickim lotnisku.

Członkowie i sympatycy Aeroklubu Świdnik

 

 
Zmarł instruktor pilot – Stanisław Gajewski
czwartek, 30 czerwca 2011 01:00

 

Instr. pil. Stanislaw Gajewski

Był moim Dedalem, kiedy w 1953 r., w dopiero co powstałym Aeroklubie Robotniczym, rozpoczynałem w Świdniku szkolenie w pilotażu samolotowym. Wczesną wiosną pojawił się na miejscowym lotnisku w marynarskim mundurze czym wzbudził niemałe zdumienie. Porucznika pilota Stanisława Gajewskiego, zastępcę dowódcy eskadry bombowców nurkujących 30 Pułku Lotnictwa Marynarki Wojennej w Babich Dołach, na krótko oddelegowano na stanowisko inspektora wyszkolenia w zarządzie Ligi Przyjaciół Żołnierza w Szczecinie, a wkrótce potem przyjechał do Świdnika.

Został pierwszym, etatowym szefem wyszkolenia nowego aeroklubu. Przez trzy lata na tym stanowisku kierował pracą sekcji specjalnościowych, sam angażując się głównie w szkolenie pilotów samolotowych. Właśnie wtedy, wraz czterema kolegami – Michałem Czuryło, Janem Kuśmierzem, Marianem Wyłupkiem i Tadeuszem Zachem – stanowiliśmy „drugą eskadrę szkolną”, nad którą opiekę instruktorską objął właśnie Stanisław Gajewski. Wywodził się z Wołynia, gdzie 10 października 1923 r. przyszedł na świat w Klewaniu, niedaleko Równego. Wybuch wojny skomplikował – jak wielu Jego rówieśnikom – lata szkolnej edukacji, przerwanej wiosną 1944 r. wcieleniem do I Armii Wojska Polskiego. Zabiegał z powodzeniem o przydział do lotnictwa i skierowany został do radzieckiej IX Wojskowej Szkoły Lotniczej Wyszkolenia Podstawowego w Bugurusłaniu. Po błyskawicznie krótkim przeszkoleniu teoretycznym, zdanych egzaminach, przeniesiono Go wraz grupą podchorążych na lotnisko polowe w Zawiałowce. Wykonywał tam początkowe loty na samolotach UT-2, a następnie w mieście Engels poznawał umiejętność pilotowania bombowców nurkujących Pe-2. Szkolenie zakończył 22 lipca 1946 r. promocją oficerską w Dęblinie.

Pierwszym służbowym przydziałem chor. pil. Stanisława Gajewskiego był 7 Samodzielny Pułk Lotniczy Bombowców Nurkujących stacjonujący w Łęczycy. Na kolejnym etapie swej służby musiał jednak zmienić… mundur! Został bowiem pilotem 30 Pułku Lotnictwa Marynarki Wojennej, w którym jako porucznik objął etat zastępcy dowódcy eskadry, latającej samolotami bombowymi Pe-2 i nowszymi Tu-2. Na tym stanowisku zakończyły się właściwie Jego związki z lotnictwem wojskowym, a rozpoczęło intensywne, pełne nowych doświadczeń poznawanie lotnictwa cywilnego. Zmiana profilu produkcji i podjęcie w świdnickiej Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego budowy śmigłowców, spowodowały wzrost zapotrzebowania na pilotów, którzy mieliby je oblatywać. Stanisław Gajewski pożegnał więc aeroklub i w lipcu 1956 r. został jednym z pięciu uczestników kursu śmigłowcowych pilotów doświadczalnych. Potem uzyskał też uprawnienia instruktorskie I klasy, prowadził intensywne szkolenia licznych kursantów zarówno w kraju jak i poza jego granicami. Latając, równolegle podnosił swe kwalifikacje i uzyskał dyplom inżyniera. 11 września 1957 r.

Stanisław Gajewski, na śmigłowcu SM-1 ustanowił w Świdniku dwa rekordy świata: w prędkości wznoszenia na wysokość 3 tysięcy metrów uzyskał czas 6 min. i 45,6 sek, osiągając jednocześnie pułap maksymalny 6.394 metry. Później objął w WSK „PZL-Świdnik” stanowisko szefa pilotów, wielokrotnie też demonstrował w locie świdnickie śmigłowce na różnego rodzaju salonach i pokazach w kraju i za granicą. W ciągu 46 lat swej służby i pracy w polskim lotnictwie, Stanisław Gajewski latał na samolotach: UT-2, R-5, SB, Pe-2, Tu-2, Po-2, Junak-2, Żak-2, Jak-18, Zlin-26, Fi-156 i Fi-58 oraz na śmigłowcach: SM-1, SM-2, Mi-2 i PZL-Sokół. Łącznie spędził w powietrzu około 9 tysięcy godzin, aby w 1990 r. odejść na zasłużoną emeryturę.

Zmarł 2 lipca 2011 r. w Puławach, mając 88 lat. Dla mnie odejście Stanisława Gajewskiego to odlot w wieczność mojego instruktora, a każdy lotnik pamięta swego Dedala, który przypinał mu „ikarowe skrzydła”. I z tym wspomnieniem pozostaję jako jeden z Jego uczniów

– Tadeusz Chwałczyk.

 
Zawiadomienie
czwartek, 26 maja 2011 09:02

 

Zarząd Aeroklubu Świdnik działając na podstawie par. 6 Statutu Aeroklubu Świdnik uprzejmie informuje, że dnia 19 czerwca 2011 r. (niedziela) o godzinie 10.00 i 10.15 w drugim terminie – w siedzibie Aeroklubu na lotnisku odbędzie się Walne Zgromadzenie Wyborcze z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie Walnego Zgromadzenia Wyborczego.
  2. Wybór Prezydium Walnego Zgromadzenia Wyborczego.
  3. Przyjęcie porządku obrad.
  4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany par. 15.1 Statutu Aeroklubu Świdnik przez nadanie mu następującej treści: „W skład zarządu Aeroklubu wchodzą osoby wybrane przez walne zgromadzenie (zgromadzenie delegatów) w liczbie ustalonej przez walne zgromadzenie.”
  6. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany par. 18.2 Statutu Aeroklubu Świdnik przez nadanie mu następującej treści: „Komisja rewizyjna Aeroklubu składa się z 3 (trzech) członków. Komisja rewizyjna wybiera ze swojego grona przewodniczącego, zastępcę przewodniczącego i sekretarza. Komisja rewizyjna może dokooptować do swojego składu nowych członków wakując miejsca w liczenie nie większej niż 2.”
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany par. 19.1 Statutu Aeroklubu Świdnik przez nadanie mu następującej treści: „Sąd koleżeński składa się 3 (trzech) członków.”
  8. Wybory do Zarządu Aeroklubu.
  9. Wybory Komisji Rewizyjnej Aeroklubu.
  10. Wybory do Sądu Koleżeńskiego Aeroklubu.
  11. Dyskusja
  12. Zakończenie Walnego Zgromadzenia Wyborczego.

 

Prezes Aeroklubu Świdnik

Krzysztof Marjasiewicz

 

 
PW6 nad Świdnikiem
czwartek, 26 maja 2011 08:42

 
VI Międzynarodowe Zawody Spadochronowe
wtorek, 17 maja 2011 13:28

Zawody Spadochronowe Świdnik 2011

 

XXII Odział ZPS Lublin zaprasza na VI Międzynarodowe Zawody Spadochronowe które odbędą się 24-25 września (sobota-niedziela) 2011r. na placu miejskim w centrum Świdnika. Zawody rozgrywane będą w bardzo widowiskowej konkurencji, w celności lądowania, polegającej na tym, że zawodnik lądując w oznaczonym miejscu ma trafić w ,,elektroniczne centro” o średnicy 3 cm. Przewidujemy udział 30 drużyn, które wykonają od 4 do 6 skoków spadochronowych samolotu transportowego.

Istnieje możliwość wykorzystania logo Państwa firmy jako współorganizatora zawodów na reklamie lotniczej.

 

Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 9 z 11

Kontakt

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

  • calendar

2011 Aeroklub Świdnik. All rights reserved.
Aeroklub Świdnik