Przetłumacz
Hangar Aeroklub Świdnik
Samolot Aeroklub Świdnik
Aeroklub ?widnik - Nowo?ci
Puchar Kasperka 2012
wtorek, 14 sierpnia 2012 14:42

Puchar Kasperka 2012

Zgodnie z kalendarzem imprez sportowych Aeroklubu Polskiego na rok 2012 w dniach od 25.08. do 26.08.2012 r. na lądowisku Świdnik  k/ Lublina odbędzie się Memoriał  Janusza Kasperka. Organizatorem memoriału jest Aeroklub Świdnik. Zawody mają rangę Zawodów Ogólnopolskich w Akrobacji Samolotowej .

Więcej informacji w Piśmie Organizacyjnym.

Zgodnie z kalendarzem imprez sportowych Aeroklubu Polskiego na rok 2012
w dniach od 25.08. do 26.08.2012 r. na lądowisku Świdnik k/ Lublina odbędzie się Memoriał Janusza Kasperka. Organizatorem memoriału jest Aeroklub Świdnik. Zawody mają rangę Zawodów Ogólnopolskich w Akrobacji Samolotowej .

 
Doroczna konferencja lotno-techniczna B i HL wraz z egzaminem KWT
środa, 21 marca 2012 11:37

Uprzejmie informuję wszystkich członków naszego Aeroklubu, że dnia 31.03.2012 (sobota) o godz. 9.00 na lotnisku odbędzie się doroczna konferencja lotno-techniczna B i HL połączona z egzaminami KWT.
Proszę o uregulowanie wszystkich należności. Jest to warunek przystąpienia do sezonu lotniczego 2012.
Dyrektor, Krzysztof Janusz.

 
46. Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe. Aeroklub Świdnik 22- 26 lutego 2012
wtorek, 28 lutego 2012 09:43

To już chyba tradycja na naszym lotnisku, że główną rolę w organizacji zawodów odgrywa pogoda. Wiać, mżyć, śnieżyć  i nisko wisieć ( to o chmurach…) zaczęło już dzień przed planowym rozpoczęciem. W środę, 22 lutego – dzień zlotów, dolecieli tylko „nasi zza miedzy”, czyli koledzy z Radawca, a zamościanie dojechali samochodem. Przybył trener kadry narodowej i Sędzia Główny zawodów – Andrzej Osowski.

W czwartek, 23 – go, zgodnie z planem, o 9.30 - uroczysta inauguracja. Szczątkowa z konieczności reprezentacja zawodników, przybyli goście i witający gospodarze zebrali się w hangarze, w niebanalnej scenografii pełnej samolotów. Na zewnątrz nadal dęło i padało. Były powitania i przemówienia, witali: prezes Aeroklubu – Jan Kidaj i dyrektor Krzysztof Janusz. Podziękowano sponsorom, dzięki którym zawody mogą się odbywać: starostwu, władzom miasta i województwa, Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej, Ministerstwu Sportu i Turystyki. Wśród przybyłych byli przedstawiciele starostwa powiatowego, władz miejskich, urzędu marszałkowskiego, oraz prezesi Agusta Westland, panowie Mieczysław Majewski i Nicola Bianco. Po zakończeniu części oficjalnej, Sędzia Główny wezwał zawodników na pierwszą odprawę. Pogoda nadal miała przewagę. Zawodnicy zasiedli więc do „suchego” treningu w rysowaniu trasy, pod czujnym okiem Andrzeja Osowskiego. Trener podpowiadał, wskazywał błędy i uczył.

Po dostarczonym zawodnikom obiedzie, dzięki wcześniejszym rozmowom i staraniom władz aeroklubu, wszyscy chętni udali się na wycieczkę do zakładów Agusta Westland PZL Świdnik. Można było zobaczyć hale i procesy produkcyjne śmigłowców SW-4, Sokół, Agusta, samolotów Pilatus i części do Cessny i Airbusów.
Dojechali i dolecieli kolejni zawodnicy, wśród nich polscy mistrzowie świata z Johannesburga – Michał Wieczorek i „Bolo” Radomski. Na lotnisku były już trzy Cessny 152: świdnicka, radawiecka i  z AKP, którą dwa tygodnie wcześniej przyleciał Andrzej Osowski. Doleciały jeszcze dwie, oraz 3Xtrim, którym przylecieli Marcin Kwiatosz i Piotr Szymański z Aeroklubu Warszawskiego. Mieliśmy już sześć samolotów i dwanaście załóg, czyli tylko o dwie mniej, niż zgłoszonych. Tylko ta aura…
Wieczorem przybył pan Roman Affek, szef Służby Informacji Powietrznej PAŻP, a uczestnicy zawodów mieli okazję wysłuchać wykładu o zadaniach tych instytucji.

Piątkowy poranek nie przyniósł zmian w kwestii warunków pogodowych i nastrojów. Jedne i drugie były bojowe. Za to piątkowy wieczór wypełniło spotkanie żądnych lotniczych wrażeń - publiczności, gości i zawodników, z trenerem kadry – Andrzejem Osowskim, Mistrzem Świata w Lataniu Precyzyjnym 2012 – Michałem Wieczorkiem i Wicemistrzem – Bolesławem Radomskim. Odbyło się w MOK, w Galerii Wenus. Wieczór, a raczej – „Wieczorek”, jak go określili przybyli, rozpoczęła prezentacja filmu z Mistrzostw Świata w Afryce Południowej.
Potem były wspomnienia, dzielenie się wrażeniami z latania nad Afryką i mnożenie recept na jeszcze więcej tytułów mistrzowskich dla Polaków. Niezapomniany był pokaz zdjęć z mistrzostw, komentowany barwnie przez uczestników. Trener i mistrzowie zgodnie stwierdzili, że lubelskie zawody są co roku znakomitą inauguracją treningów w lataniu precyzyjnym, zarówno ze względu na stopień trudności, jak i wysoki poziom wyszkolenia startujących pilotów. Spotkanie zakończyło się wspólnymi zdjęciami i rozdawaniem autografów.

W perspektywie zapowiadanej na sobotę poprawy pogody, zadecydowano o rozegraniu konkurencji, a odprawę Sędzia Główny zarządził na 7 rano.
Rzeczywiście, chmury stały w sobotę zdecydowanie wyżej, choć wiało mocno. Śmigłowiec wystartował, znaki zostały wyłożone, i o 10.15 wystartowała pierwsza załoga, a po niej następne, w kolejności:

1. Aeroklub Świdnik: Philipp Zasada – Pilot, Robert Warecki – Nawigator.
2. Aeroklub Lubelski: Andrzej Figiel – Pilot, Krzysztof Figiel – Nawigator.
3. Aeroklub Pomorski: Paweł Osowski – Pilot, Kamil Kliza – Nawigator.
4. Aeroklub Warszawski: Marcin Kwiatosz – Pilot, Piotr Szymański- Nawigator.
5. Aeroklub Krakowski: Michał Wieczorek – Pilot, Kamil Iwankiewicz – Nawigator.
6. Aeroklub Zamość: Wojciech Mamona – Pilot, Anna Tatarczuk – Nawigator.
7. Aeroklub Świdnik: Wojciech Czarnacki - Pilot, Michał Szewczyk – Nawigator.
8. Aeroklub Lubelski: Marcin Reszka – Pilot, Piotr Barcz – Nawigator.
9. Aeroklub Pomorski: Bolesław Radomski – Pilot, Dariusz Lechowski – Nawigator.
10. Aeroklub Warszawski: Marek Masalski – Pilot, Michał Kwaśniak – Nawigator.
11. Aeroklub Zamość: Michał Iwanicki – Pilot, Damian Chodurski- Nawigator.
12. Aeroklub Pomorski: Martyna Małoń – Pilot, Jakub Zięba – Nawigator.

Latanie w warunkach, które zafundowała nam aura, szczególnie przy silnym wietrze, wymagało nie lada umiejętności. Asystenci, wykładający z helikoptera znaki na polach,  pogubili w błocie nie tylko buty, ale i skarpetki! Ale w końcu się latało! Od razu zdecydowano o przedłużeniu zawodów do niedzieli. Wicher dął pod kątem 45 stopni do pasa, akurat do startu z drogi kołowania, ale na takie ekstrawagancje nikt nie pozwalał. I tak starty były wyjątkowo krótkie – z połowy pasa. Załogi kolejno odlatywały w siną – dosłownie – dal, by po, mniej więcej, godzinie i piętnastu minutach lądować, tryskając spod kół rodzącym się ze śniegu błockiem. Po wylądowaniu ustawiali się grzecznie „do spowiedzi” u sędziego. Po pierwszej w tych zawodach konkurencji jurorzy ogłosili następującą listę:

1. Bolesław Radomski, Dariusz Lechowski – 375 pkt.
2. Michał Wieczorek, Kamil Wankiewicz – 420 pkt.
3. Paweł Osowski, Kamil Kliza – 545 pkt.
4. Wojciech Mamona, Anna Tatarczuk – 1082 pkt.
5. Andrzej Figiel, Krzysztof Figiel – 1141 pkt.
6. Marek Masalski, Michał Kwaśniak – 1406 pkt.
7. Marcin Kwiatosz, Piotr Szymański – 1461 pkt.
8. Marcin Reszka, Piotr Barcz – 1479 pkt.
9. Wojciech Czarnacki, Michał Szewczyk – 1846 pkt.
10. Martyna Małoń, Jakub Zięba – 2204 pkt.
11. Philipp Zasada, Robert Warecki – 2300 pkt.
12. Michał Iwanicki, Damian Chodurski – 2314 pkt.

Wieczorem, w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Świdnik odbyło się zaplanowane wcześniej podsumowanie i oficjalne zakończenie zawodów. Wszyscy zgromadzeni, a stawili się licznie, zostali poinformowani, że pucharów i nagród nie wręczymy, bo zawody zakończą się dopiero w niedzielę. Jedynie tradycyjna, ufundowana przez redaktora Tadeusza Chwałczyka, przechodnia nagroda – statuetka Pomnika Lotnika, dla najmłodszej załogi, została przez fundatora uroczyście wręczona pilotom z Zamościa – Michałowi Iwanickiemu i Damianowi Chodurskiemu. Na zakończenie, towarzyszący zebranym nieodmiennie od lat świdnicki Brass Band „Helicopters”, zagrał „Marsz Lotników”. Wieczór zakończyła przemiła, uroczysta kolacja w Finezji.

Niedziela powitała bezchmurnym niebem, słońcem i lekkim przymrozkiem. Uczestnicy już o 7.30 stawili się na lotnisku, śmigłowiec – użyczony tradycyjnie przez Heliseco – ruszył z ekipą wykładającą znaki, rozpoczęliśmy ostatni dzień zawodów. Niestety – w podnieceniu nikt nie poinformował  pogody o naszych planach. Tuż po dziewiątej rozszalała się zamieć! Starty, oczywiście, wstrzymano. W ramach robienia dobrej miny do złej gry, powszechnie komentowano, że dyrektor Krzysztof Janusz, po wysłuchaniu narzekań, że zawody są „zimowe”, a śnieg zniknął, zadzwonił gdzie trzeba i – zamówił śnieżycę! Powiało, zadęło, ale wystartowali. Warunki zmieniały się co kwadrans, a konkurencja trwała. Mało tego – została rozegrana i tuż po 15.00 było wiadomo kto wygrał!   

1. Bolesław Radomski, Dariusz Lechowski – 459 pkt.
2. Michał Wieczorek, Kamil Wankiewicz – 642 pkt.
3. Paweł Osowski, Kamil Kliza – 914 pkt.
4. Wojciech Mamona, Anna Tatarczuk – 1911 pkt.
5. Marek Masalski, Michał Kwaśniak – 2093 pkt.
6. Marcin Reszka, Piotr Barcz – 2329 pkt.
7. Marcin Kwiatosz, Piotr Szymański – 2414 pkt.
8. Andrzej Figiel, Krzysztof Figiel – 2651 pkt.
9. Wojciech Czarnacki, Michał Szewczyk – 3375 pkt.
10. Philipp Zasada, Robert Warecki – 3463 pkt.
11. Michał Iwanicki, Damian Chodurski – 3906 pkt.
12 Martyna Małoń, Jakub Zięba – 3954 pkt.

W kategorii „amatorów” zwyciężyła załoga  - Wojciech Mamona, Anna Tatarczuk. Puchary i nagrody (a jakże!) wręczyli – prezes Aeroklubu Jan Kidaj, Dyrektor Krzysztof Janusz i Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej – Krzysztof Banaszek.  Po ogólnych gratulacjach i uściskach zaczęły się rozloty i rozjazdy. Mimo, że trochę przedłużone, i tak kolejne, zimowe spotkanie najlepszych polskich lotników okazało się za krótkie. Do zobaczenia wkrótce...

Maciej Wijatkowski


Kierownik Zawodów: Krzysztof Janusz.
Rzecznik Prasowy: Maciej Wijatkowski.
Kierownik Sportowy: Andrzej Osowski.
Sędzia Główny: Jerzy Szefler.
Przewodniczący Jury: Wojciech Władyka. Szef Techniczny: Witold Omiotek.
Sędziowie: Krzysztof Borkowski, Jan Wiśnicki.
Kierownik Lotów: Waldemar Madej.

Zobacz zdjęcia z zawodów.

 
Zaproszenie na XVLI Lubelskie Zimowe Zawody Samolotowe Świdnik 2012
środa, 15 lutego 2012 20:01

Zaproszenie

 
Przeznacz 1% podatku na Aeroklub Świdnik !!!
piątek, 03 lutego 2012 13:57

Aeroklub Polski uzyskał oficjalnie status Organizacji Pożytku Publicznego (OPP), a co za tym idzie i wszystkie aerokluby regionalne stowarzyszone z AP.

Jednym z walorów uzyskania statusu OPP jest możliwość przekazywania 1% podatku na rzecz AP a tym samym na Aeroklub Świdnik. Zwracamy się z gorącą prośbą do wszystkich członków i sympatyków lotnictwa sportowego do przekazywania 1% podatku na nasz Aeroklub. Dokładna instrukcja wypełniania PIT-ów znajduje się na stronie : http://www.aeroklubpolski.pl/pozytek więcej  Należy pamiętać, że w rubryce „Informacje uzupełniające” należy wpisać wybrany cel: Aeroklub Świdnik. Wtedy pieniądze trafią do nas.

Z góry dziękujemy Zarząd Aeroklubu Świdnik

 
Nie żyje kierownik Aeroklubu Instr. pil. I kl. Tadeusz Kern.
piątek, 03 lutego 2012 10:31

Kern Tadeusz

Dnia 31 stycznia 2012 roku po ciężkiej chorobie zmarł długoletni Kierownik Aeroklubu w Świdniku Instr. pil. I kl. Tadeusz Kern.

Nota biograficzna
Tadeusz Kern urodził się  15 marca  1930 roku w Łasku w rodzinie Inteligenckiej. Był bratem znanego poety ,satyryka Jerzego Ludwika Kerna.

Szkolenie lotnicze rozpoczął w 1949 w Szkole Szybowcowej Dąbrówka k .Zgierza ,gdzie uzyskał  II stopień wyszkolenia szybowcowego. W następnym 1950 roku ,w Szkole Szybowcowej w Fordonie podwyższył swe kwalifikacje szybowcowe do poziomu III kl. W 1951 zdecydował się  związać  swe dalsze  życie z lotnictwem  i  rozpoczął naukę w Centralnej Szkole Instruktorów Szybowcowych w Aleksandrowicach [Aer.Bielsko-Biała]. Szkołę CSIS ukończy  z 16 lokatą i uprawnieniami inst..szyb II kl .wśród znanych później w całym kraju pil: Pazio Andrzej, Koskowski Andrzej, Popiel Tadeusz, Martyniec Jerzy, Robak Czesław i inni. Pomimo „fachu w rękach” na wiosnę 1952 r. dostaje powołanie do WP .Kwalifikacje lotnicze przydały się ,aby….zostać strzelcem pokładowym.

Czas pobytu w wojsku nie zraził go jednak do latania. W 1954 podejmuje szkolenie na samolotach w Aer. Kujawskim  u instruktora Gałązki Feliksa. Zmiany organizacyjne w lotnictwie sportowym w całym kraju[powołanie LPŻ] przyczyniły się  do zwiększenia zatrudnienia w tym sektorze. W grudniu 1954 roku pan Tadeusz Kern przybył do Aeroklubu Lubelskiego na etat instruktora szybowcowego. Tu do końca 1971 roku niestrudzenie szkolił swoich następców, jednocześnie podwyższając kwalifikacje własne do poziomu inst. pil  I kl. Pod koniec 1971 roku został przeniesiony do Aeroklubu w Świdniku na stanowisko Kierownika Aeroklubu. Funkcję tą pełnił do czasu przejścia na emerytura tj. do roku 1991. W czasie „urzędowania” w Świdniku był pilotem samolotowym Agro w Afryce.

Biografię sporządził  Stanisław Malczyk.

Uroczystości pogrzebowe odbędą się w piątek 03 lutego 2012 w Lublinie na cmentarzu  przy ul. Lipowej.

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 7 z 11

Kontakt

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

  • calendar

2011 Aeroklub Świdnik. All rights reserved.
Aeroklub Świdnik